Jag önskar...

Människor vill alltid ha vad vi inte kan få, är det inte så. Gräset är alltid grönare på andra sidan och alla andra har alltid allt du vill ha. Ibland, korta stunder, ser vi allt vi har istället för allt vi inte har. Men för det mesta ser vi bara det vi inte har.

Jag skulle gärna säga att jag är en sådan person som alltid försöker se saker från den goda sidan. Men det är jag inte, jag är en människa och det ligger inte i våran natur att vara nöjda.
Så här ska ni få höra min önskelista till min 18 årsdag.

Jag önskar:

* att jag hade varit modigare
* att jag vågade tala om för människor vad de betyder
* att jag kunde säga till ngn hur snygg jag tycker att han är
* att jag aldrig blivit sjuk
* att alla jag bryr mig om får leva lyckliga liv
* att jag hade vetat vem jag verkligen är
* att jag hade fattat hur killar tänker

Och säkert tusen fjantiga andra saker. Självklart önskar jag mig fredpå jorden och allt sånt också, men jag tänker inte ljuga, det står helt enkelt inte högst upp på min önskelista. Tyvärr...


Jag vet inte riktigt vad jag vill säga med det här mer än kanske just tänk till lite folk. Vi har fakktiskt bara ett liv (vad vi vet i alla fall) och vad tjänar vi på att önska oss saker vi inte kan få?

Jag har kommit på en sak till jag önskar:

* JAG ÖNSKAR ATT JAG INTE ÖNSKADE ALLT DET HÄR <3

Kramar
Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback